بیش از ۲۶ هزار دانش آموز ماهشهری آموزش‌های محیط‌زیستی را فرا گرفتند

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان- در جشن بزرگ محیط یاران ماهشهر که به مناسبت زمین پاک برگزار شده بود ،گفت: ۲۶ هزار دانش آموز ماهشهری آموزش‌های زیست‌محیطی را فرا گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- جشن بزرگ محیط یاران به مناسبت زمین پاک در روز دوشنبه دهم اردیبهشت ماه در بندر ماهشهر برگزار شد. در این مراسم احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در جمع محیطی یاران و دانش آموزان این شهرستان گفت: دوران کودکی به سرعت در گذر است و آینده کشور در دست شما خواهد بود و شما هستید که باید از آب خاک و هوای این کشور محافظت نمایید.

وی با اشاره به دوران گذشته گفت: در دوره های قبل آموزش هایی در زمینه محیط زیست پیش بینی نشده بود و آنچه که تصمیم گیران در مورد محیط زیست اعمال می داشتند بر اساس سلیقه و علم خود بوده و این سبب شده بود تا کشور در زمینه محیط زیست در بسیاری از جنبه ها از کشور های پیشرفته عقب بیفتد.

لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات زیست محیطی در حوزه آب، جنگل ها، پسماند ها و رودخانه ها اشاره کرد و گفت: همه این موارد حاصل برخورد ناآگاهانه بشر نسبت به محیط زیست بوده است و ادامه داد: به منظور آگاهی نسل آینده تصمیم بر این شد تا مسائل زیست محیطی به آنها آموزش داده شود.

 وی کودکان را بهترین پشتوانه جهت آموزش های زیست محیطی دانست که آینده کشور را به زودی در دست خواهند گرفت و می‌توانند به خوبی از محیط زیست دفاع کنند. وی ادامه داد: استان خوزستان در زمینه آموزش محیط یاران از استان‌های موفق در کشور بوده و تاکنون بیش از ۲18 هزار نفر آموزش های زیست محیطی را در سطح استان فراگرفته اند.

 لاهیجان زاده ضمن تشکر از همراهی سازمان آموزش و پرورش استان گفت: حفاظت محیط زیست را تنها وظیفه دانش آموختگان رشته محیط زیست نیست .

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به مسئولیت‌های اجتماعی در قبال محیط زیست اشاره کرد و گفت: صنایع بزرگی که از مواهب الهی یک منطقه استفاده میکنند باید نسبت به وظایف اجتماعی در آن منطقه انجام وظیفه نمایند.

وی افزود: خوشبختانه بسیاری از صنایع منطقه در این زمینه پیشقدم بودند و بسیاری نیز با ارائه استدلال وارد عرصه های فعالیتی اجتماعی در حوزه محیط زیست شدند.

لاهیجان‌زاده درخصوص اجرای طرح محیط یار در شهرستان ماهشهر ، بندر امام و هندیجان گفت: تاکنون بیش از ۲۶ هزار دانش‌آموز توانسته اند آموزش‌های زیست‌محیطی را به خوبی فرا گرفته و به عنوان سفیر محیط زیست در خانواده و مدرسه هستند.

وی از همراهی فرمانداری آموزش و پرورش منطقه در اجرای این برنامه و همه کسانی که در برگزاری این جشن تلاش نمودند تقدیر نمود.