تقدیراز محیط بانان اداره پارک ملی دز به مناسبت ولادت با سعادت امام رضا (ع) و روز محیط بان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- با همکاری انجمن طبیعت دز و دفتر امام جمعه شهر میانرود از محیط بانان اداره پارک ملی دز در محل دفتر امام جمعه شهر میانرود دزفول تقدیر شد.

در این نشست که شهردار شهر میانرود، اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از اعضای انجمن طبیعت دز حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی امام جمعه شهر میانرود ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (ع) و روز محیط بان گفت: حفاظت از طبیعت کار بسیار دشواری است که در برخی موارد مانند حادثه اخیر پیش آمده برای سه تن از محیط بانان این اداره متاسفانه منجر به آسیب دیدن این عزیزان شده که برای جلوگیری از امر لازم است بیشتر در بحث آموزش محیط زیست با حضور در مدارس و برپایی نمایشگاه و جشنواره نسبت به آگاه سازی مردم و ارتقا فرهنگ زیست محیطی اهتمام ورزید.

امام جمعه شهر میانرود در ادامه یاد و خاطره شهیدان و جانبازان سازمان محیط زیست  را نیز گرامی داشت و افزود : فداکاری محیط بانان و از خود گذشتگی آنها در راه حفظ طبیعت، کاری خداپسندانه و بسیار با ارزش است.

در ادامه رضا قپانچی پور رییس اداره پارک ملی دز ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت : روز محیط بان به واسطه ضمانت آقا امام رضا(ع) و آزادسازی آهوی گرفتار در دام شکارچیان نامگذاری شده است.

وی ادامه داد : شغل محیط بانی با سختی های بسیار زیادی همراه است و محیط بانان عزیز در ماه ۱۸ شبانه روز به دور از خانواده و در شرایطی بسیار دشوار و سرما وگرمای شدید هوا با ایستادگی در مقابل  دشمنان طبیعت با حقوق کم از طبیعت دفاع و حراست می کنند، ولی جدا از این موارد به دلیل حفاظت از حیات وحشی که زبانی برای دفاع از خود ندارد ارزش و لذت این کار را افزوده است.

دز پایان نشست قربانی شهردار شهر میانرود از زحمات خالصانه محیط بانان تشکر نمود و خبر از پیگیری و نصب نماد گونه در حال انقراض گوزن زرد ایرانی در ورودی شهر میانرود را داد.