برگزاری تور گردشگری در منطقه حفاظت شده کرایی شوشتر به مناسبت هفته جهانی حیات وحش

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست خوزستان- به مناسبت هفته جهانی حیات وحش و به همت ادارات محیط زیست و میراث فرهنگی شوشتر اولین تور گردشگری طببعی و تاریخی از منطقه حفاظت شده کُرایی با مشارکت پرشور علاقه مندان و انجمن های محیط زیستی شوشتر برگزار گردید.
در این برنامه که با استقبال قابل توجه فعالین محیط زیست، گردشگران و شهروندان همراه بود، روستای تاریخی رهدار و بافت تاریخی روستاهای منطقه و جاذبه های اکوتوریستی منطقه حفاظت شده کرائی، آب بندهای منطقه و پاسگاه محیط بانی کرائی مورد بازدید گردشگران قرار گرفت.
دوربین کِشی با هدف بررسی زوایای مختلف منطقه و مشاهده گونه های مختلف گیاهی و حیات وحش منطقه از دیگر بخش های برنامه امروز بود. در خلال این برنامه نیز نجاتی و چهارمحالی روسای ادارات محیط زیست و گردشگری به بیان توضیحاتی در خصوص جزییات منطقه و بافت تاریخی منطقه پرداختند.

گفتنی است که منطقه حفاظت شده کُرایی با وسعتی بالغ بر ۴۰۰۰۰ از جمله مناطق بکر حوزه محیط زیست شوشتر به شمار می رود که در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی شوشتر قرار دارد و در سال ۱۳۸۶ به عنوان منطقه منطقه حفاظت شده به مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست پیوسته است.
این منطقه ضمن برخورداری از جاذبه های تاریخی و اکوتوریستی از جمله آثار باستانی متعدد ، دارای پوشش گیاهی متنوع و گونه های شاخص جانوری بوده و تنها زیستگاه پویای گونه قوچ و میش در استان خوزستان به شمار می رود.