اجراي برنامه‌هاي هفته ملي كودك با شعار آينده را بايد ساخت در مدارس انديكا

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- با توجه به اینکه  8  اکتبر برابر با ۱۶ مهر به عنوان «روز جهانی کودک» و ۱۴ تا ۲۰ مهر به عنوان «هفته ملی کودک» نامگذاری شده است،  برنامه های هفته کودک با موضوع مسابقه نقاشی  و ساخت کاردستی با وسایل دور ریختنی در مدارس شهرستان انجام گرفت.

مصطفی یوسفی قندعلی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا عنوان نمود: برپایی برنامه‌های هفته ملی کودک فرصت مناسبی است که علاوه بر جلب نگاه و توجه همه قشرهای جامعه نسبت به کودکان و حقوق انسانی و قانونی آنان، زمینه‌های هم‌فکری، تعامل و هم‌افزایی تمامی نهادها و وزارتخانه‌های مرتبط با این حوزه را فراهم آورد.

وی کودکان را به عنوان یکی از مهمترین مخاطبین اثر گذار جامعه در جهت اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دانستند و اظهار امیدواری کردند باتوجه به شعار این هفته با عنوان" آینده را باید ساخت " ، کودکان این سرزمین در جهت ساختن آینده ای زیبا و سالم  برای محیط زیست ایران زمین گام بردارند تا بتوانند آن را بعنوان گرانبها ترین گوهر و میراث به نسل های بعد هدیه نمایند.

یوسفی افزود: آینده ساختنی است و ما باید پیش زمینه ها را برای آینده ساز بودن کودکان فراهم کرده، چالش های پیش روی آنان را شناخته و در رفع آن بکوشیم. وی اظهار نمودند در این برنامه ها مطالب زیست محیطی به دانش آموزان منتقل داده شد و پس از رسم نقاشی و تهیه کاردستی جوایزی به نفرات برتر اهدا گردید.