نشست هیات آلمان و نمایندگانی از سازمان های مردم نهاد وتبادل نظر در خصوص مدیریت پسماند در خوزستان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در دومین روز حضور هیئت آلمانی در استان خوزستان که متشکل از محققین دانشگاه روستوک و نمایندگانی از چند شرکت آلمانی بود، با جمعی از نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان، نشستی در محل سازمان صنعت ، معدن وتجارت استان خوزستان برگزار شد.

در این نشست  احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از توانمندی  های طبیعی استان، منابع غنی آب ، خاک و منابع فسیلی خوبی که در استان خوزستان وجود دارد مطالبی بیان نمود وگفت:  از ۶۰ سال پیش تاکنون  مورد هدف دولت ها قرار داشته که این سرمایه گذاری ها و اجرای پروژه های متعدد عمرانی بزرگ بدلیل نادیده گرفتن الزامات زیست محیطی و یک سو نگری به منابع و بهره کشی یکسویه در نهایت به بحران ها و مشکلات  زیست محیطی زیادی منجر شده است.

وی افزود: استان خوزستان دارای 64 سمن ثبت شده و در حال ثبت می باشد که فعالیت آنها میتواند پتانسیل ارزشمندی برای استان و حفاظت از منابع حیاتی  و تنوع زیست استان باشد.

لاهیجان زاده  هدف از برگزاری  نشست سازمان های مردم نهاد با  هیئت آلمانی را آشنایی با تجارب بین المللی و معرفی ظرفیت و فعالیت های سمن های  استان با محوریت مدیریت پسماند و مشارکت  دادن انها در طراحی نقشه راه،جهت طرح جامع مدیریت پسماند در حوزه های مختلف شهری ، کشاورزی ، بیمارستان خطرناک و ویژه و سرمایه گذاری شرکت های المانی در بخش های ذکر شده در استان دانست‌.

در ادامه نمایندگان سمن ها اعلام نمودند:  شبکه زیست محیطی استان خوزستان دارای 6 کمیته تخصصی وعلمی در زمینه های مختلف محیط زیستی است که مدیریت پسماند یکی از کمیته های تخصصی انها را شامل می شود‌.همچنین پیشنهاد شد در صورت امکان برنامه ریزی برای نشست مشترک بین سمن های کشور آلمان وسمن های استان خوزستان جهت بهره گیری از تجربیات دوکشور برگزار گردد.