کارگاه آموزشی روشهای مناسب تبرید و تهویه مطبوع ویژه تعمیرکاران وسایل سرمایشی کولر خودرو در خوزستان

کارگاه آموزشی روشهای مناسب تبرید و تهویه مطبوع ویژه تعمیرکاران وسایل سرمایشی کولر خودرو در محل اداره کل فنی و حرفه ای استان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در این کارگاه اموزشی جمعی از تعمیر کاران وسایل سرمایشی کولر خودرو  با گازهای مخرب محیط زیست   و نقش آن در لایه اوزون و نحوه حفاظت و به کارگیری تجهیزات  آشناشدند و آموزش های لازم را فرا گرفتند .

جمال شاکری معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در کارگاه آموزشی روش های مناسب کار در صنعت تبرید و تهویه مطبوع ویژه صنف تعمیرکاران وسایل سرمایشی کولر خودرو گفت: همه با توجه به ظرفیت های شغلی خود می توانند سهمی در حفاظت از لایه ازون داشته باشند.

شاکری در این کارگاه آموزشی  اظهار کرد: با توجه به تغییرات تکنولوژی باید دقت داشت که برخی از این تکنولوژی ها دارای حسایست ها و نیازمند نگاه ویژه ای است.

وی خطاب به حاضرین تاکید کرد: با توجه به اینکه امروز گازهای دستگاه های خنک کننده یکی از مهم ترین آلاینده های هوا و تهدید کننده محیط زیست می باشد، تکنسین های این حوزه بایستی یک محافظ محیط زیست باشند و بتوانند این حساسیت ها را جهت اطلاع به مردم نیزمنتقل کنند.

 معاون فنی اداره کل حفاظت میحط زیست خوزستان با بیان اینکه آموزش های مهارتی در فرهنگ سازی در جامعه نیز بسیار اثرگذار است خاطر نشان کرد: با همکاری نهادهای حوزه حفاظت محیط زیست می توان شاهد توسعه فناوری های سالم و پاک در جامعه بوده و همه سهمی در حفاظت لایه ازون داشته باشیم.

شاکری درخصوص برگزاری این کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه آموزشی با اهداف طبقه بندی مواد مخرب لایه اوزون، قوانین مربوط به تجارت مواد مصرفی در تبرید و تهویه مطبوع، وضعیت اوزون و تابش فرابنفش در ایران و سایر کشورها، نحوه خود مراقبتی در برابر پرتوهای UVدر محل فنی و حرفه ای خوزستان برگزار شد.

گفتنی است:در این کارگاه آموزشی یکروزه روش های مناسب کار در صنعت تبرید و تهویه مطبوع در روز دوشنبه 21 آبان ماه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان برگزار شد.

لازم بذکر است، این کارگاه آموزشی 2 روزه از  21  لغایت 22 آبان ماه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای خوزستان که با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان  و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.