همایش اولین همایش ملی علوم کشاورزی و محیط زیست ایران در اهواز برگزار شد

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان محیط زیست خوزستان- ارتباط بین محیط زیست  و کشاورزی برای برنامه ریزان و توسعه ضروریست

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، نخستین همایش ملی علوم کشاورزی و محیط زیست ایران در اهواز برگزار شد.

 احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان در خصوص  این همایش همایش گفت: با توجه به پدیده تغییر اقلیم اگر برنامه مناسبی برای تعدیل این پدیده نداشته باشید قطعاً مشکلات زیست محیطی و کشاورزی روبرو خواهیم شد و امنیت غذایی ما را تهدید خواهد  کرد .

وی در خصوص  تاثیرات تغییر اقلیم بر محیط زیست گفت: این پدیده در فرو نشست  از آب های زیرزمینی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی  به خوبی نمایان است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با  اشاره به محدودیت زمین های  کشاورزی در ایران گفت: اگر از اراضی محافظت نشود در آینده برای تولید با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی ادامه داد:  این همایش به عنوان راهکار مناسب در توسعه پایدار بخش کشاورزی و حفاظت از محیط زیست،  روش‌های علمی و در بهینه کردن مصرف منابع استفاده خواهد داشت.

 لاهیجان زاده روشهای علمی حفاظت از منابع مهم  آب و خاک مهمترین ویژگی‌های علمی این همایش دانست.

 لازم به ذکر است این همایش اولین همایش ملی علوم محیط زیست و کشاورزی است که در استان خوزستان با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان   برگزار شد و در این همایش بیش از ۴۷۰ مقاله پذیرفته شده و مدت برگزاری این همایش دو روز بوده است.