برگزاري جلسه توجيهي با صيادان و توزيع اطلاعيه هاي ممنوعيت صيد در شوشتر

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان- با توجه به شروع فصل توليد مثل و ممنوعيت صيد آبزيان جلسه اي توجيهي از سوي اداره محيط زيست شوشتر براي صيادان اين شهرستان برگزار گرديد. 

بهروز نجاتي، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شوشتر، در اين جلسه بيان داشت: هرساله باتوجه به برآورد ميزان جمعيت آبزيان و تحت شرايط زماني و مكاني خاص هر منطقه پروانه هاي صيد صادر و از ابتداي اسفند و معمولا به مدت سه ماه با شروع فصل زاد آوري آبزيان تمامي پروانه ها منقضي و فصل ممنوعيت صيد خواهد بود واين اداره نيز براساس وظيفه كاري خود در اين ايام ضمن تشديد گشت و كنترل در حوزه هاي استحفاظي با شدت بيشتري با متخلفان كه در اين فصل اقدام به صيد نمايند برخورد خواهد نمود. لذا از تمامي صيادان كه هرساله با كسب پروانه و به صورت مجاز اقدام به صيد مي نمايند انتظار مي رود دراين ايام و تا زمان صدور مجوز سال آينده از هرگونه صيد خودداري و درصورت مشاهده هرگونه صيادي در اين فصل مراتب را سريعا به اين اداره اطلاع رساني نمايند.

وي از صيادان خواست تا با تعامل و همكاري بيشتر با اين اداره در حفظ ذخاير و جمعيت گونه هاي ارزشمند بومي و تامين اقتصاد پايدار براي خود و صيادان قانونمند همياري نموده و اين اداره نيز متقابلا با پيگيري جهت به كارگيري آنها در واحدهاي پرورش ماهي در فصل ممنوعه سعي در همكاري در تامين معيشت آنها خواهد نمود. 

درپايان اين جلسه نيز ضمن توزيع اطلاعيه هاي مربوط به ممنوعيت صيد، صيادان به بيان مشكلات، نقطه نظرات و پيشنهادات خود در اين رابطه پرداختند.