بزرگداشت روز درختكاري در مدارس مسجدسليمان

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان - رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان مسجدسليمان از گراميداشت هفته منابع طبيعي و روز درختكاري خبر داد.

وحيد شالوئي اشاره نمود: روز درختكاري بهانه اي شده تا در  واپسين روزهاي سال و با نزديكي به موسم رويش جوانه ها در طبيعت، لحظاتي را به اين موجودات غرق در سكوت بينديشيم و كمي از دردهايي را كه به جانشان روا داشته ايم، تسكين دهيم. مهدكودك و پيش دبستاني غير انتفاعي نگين شهر ، دبستان دخترانه حافظ ، دبستان دخترانه شهيد مدني ، دبستان پسرانه سينا و دبستان دخترانه پاسدار  از جمله مدارسي بودند كه با فعاليت هاي متفاوتي، اين روز را گرامي داشتند .

تشكيل حلقه سبز دانش آموزي نمادي زيبا بود كه توسط انجمن همياران محيط زيست در اين ميان به نمايش گذاشته شد .

مدرسه شهيد مدني هوانيروز مسجدسليمان به دليل داشتن قوميت هاي مختلف از كرد ، لر ، ترك ، قشقايي و ... با لباس هاي محلي خاص خود زينت بخش برنامه درختكاري در آن مركز بوده اند.

آموزش كاشت نهال در گلدان هاي بازيافتي پيش دبستاني و مهدكودك نگين شهر و كاشت گلهاي فصلي به دست آن كودكان از فعاليت هاي به عمل آمده در اين روز بوده است   .

شالوئي ضمن تشكر از كليه فعالين و مجموعه سمن هاي شهرستان مسجدسليمان خاطر نشان كرد ، تقويم پر است از روزهايي كه متفاوت تر از بقيه روزها جلوه مي كنند و با خودشان پيام هاي خاصي را به همراه مي آورند .امروز، روز يادگيري‌ست و همه ما بايد ياد بگيريم كه درختان حق زندگي دارند و بايد روز به روز كهن سال تر شوند تا آيندگان ما نيز از آنها بهره ببرند. مي خواهيم به رنگ طبيعت در آييم و از اين روز سخن بگوييم.