برگزاري كارگاه آموزشي گردشگري در گرو حفاظت از محيط زيست براي كاركنان اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شوشتر

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان - كارگاه آموزشي گردشگري در گرو حفاطت از محيط زيست از سوي اداره محيط زيست شوشتر براي پرسنل ميراث فرهنگي و گردشگري اين شهرستان برگزار گرديد. 

بهروز نجاتي، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شوشتر، با بيان اين خبر افزود : اين دوره آموزشي درخصوص بيان اهميت حفاطت از محيط زيست و نقش آن در گردشگري پايدار و براي پرسنل اداره ميراث فرهنگي و جمعي از تور ليدرها برگزار گرديد. 

وي گفت: در اين كارگاه آموزشي راحيل سهيلي پور از كارشناسان اين اداره به بيان مطالب آموزشي پرداخته و از جمله مطالبي كه در اين دوره ارائه گرديد مي توان به تعريف مناطق چهارگانه و معرفي مناطق حفاظت شده، پناهگاه هاي حيات وحش، پارك هاي ملي و آثار طبيعي ملي استان خوزستان، معرفي جاذبه هاي طبيعي شهرستان شوشتر،پوشش گياهي، جانوري و زيستگاه هاي استان خوزستان، معرفي گونه هاي در معرض خطر موجود در شهرستان، آشنايي با منطقه حفاظت شده كرائي و گونه قوچ و ميش كرائي و پوشش گياهي و جانوري منطقه اشاره كرد. در پايان اين دوره هم توصيه هاي زيست محيطي در سفرهاي نوروزي بيان و از تور ليدر ها خواسته شد كه گردشگر ها را تشويق كنند به مسائل محيط زيستي در سفر و گردش از جمله جلوگيري از سوزاندن چوب درختان ، ترك زباله ها در طبيعت و احترام به طبيعت و عدم ايجاد مزاحمت براي حيات وحش توجه بيشتري نمايند.