پاکسازی جزیره دارا از پلاستیک و زباله در گرامیداشت روز زمین پاک در خوزستان

  سرپرست معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست- زباله های پلاستیکی علاوه بر آسیب به گونه های خشک زی،  تهدید جدی برای گونه‌های دریایی محسوب می شوند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، به مناسبت گرامیداشت روز زمین پاک، جزیره دارا از جزایر خورموسی از زباله های پلاستیکی پاک  شد. در این مراسم که سرپرست معاونت محیط زیست دریایی سازمان وجود داشت بیش از ۲۰۰ کیلو پلاستیک از سواحل این جزیره جمع‌آوری شد.

 احمدرضا لاهیجان‌زاده سرپرست معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، هدف از اجرای این برنامه را پاکسازی سواحل از زباله پلاستیک که بر اثر جذر و مد در سواحل جزایر خورموسی و توسط صیادان در منطقه رهاسازی شده بودند، اعلام کرد و گفت: با توجه به این که شعار امسال روز زمین پاک ،حفاظت از گونه های زیستی ،نه دوباره به زباله و پلاستیک ،اعلام شده گفت: زباله‌های پلاستیکی علاوه بر آسیب به گونه های خشک زی  موجب تهدید برای گونه‌های دریایی نیز می باشند .

به همین منظور در برنامه مشترک بین اداره کل حفاظت  محیط زیست خوزستان ، اداره کل  بنادر و دریانوردی شیلات ، کانون کارآفرینان و شهرداری بندر ماهشهر برنامه پاکسازی جزیره دارا  که از جزایر زیبا و محل جوجه‌آوری پرندگانی چون سلیم خرچنگ خوار  و گونه‌های زیستی با ارزش دیگری است انجام شد.

 لاهیجان زاده ادامه داد: علاوه بر پاکسازی، پایش این جزیره از لحاظ آلودگی ها و بررسی زیستگاه پرندگان را از برنامه‌های این روز اعلام کرد.

لازم به ذکر است، در این برنامه جمعی از پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و شهرستان ماهشهر به همراه کارکنان بنادر کشتیرانی و شیلات بیش از ۲۰۰ کیلو پلاستیک و زباله جمع‌آوری و به خارج از جزیره منتقل شد.

#نه_به_زباله

زمین_پاک