کرکسی که جهت تیمار به اداره محیط زیست شوشتر تحویل داده شده بود به طبیعت بازگشت.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، یک بهله دال که جهت تیمار تحویل اداره محیط زیست شوشتر شده بود با همت دوستداران حیات وحش در دامان طبیعت رهاسازي گردید.
بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، با بیان این خبر افزود : این دال زیبا که چند روز پیش به دلیل ضعف بدنی در یک خانه روستایی در بخش شعیبیه فرود آمده بود پس از تحویل به این اداره و انجام تیمارها و مراقبت‌های لازم با کمک تیم دامپزشکی و بازپروری و سه روز نگهداری در اداره و سه روز نیز در محلی در خانه یکی از دوستداران حیات وحش پس از بازیابی قوای جسمی و اطمینان از سلامت و قدرت پروازی، توسط آقایان بخشنده و افشون، که جا دارد به طور ویژه از آنها تقدیر و تشکر به عمل آورد، به منطقه حفاظت شده شیمبار منتقل و در کوهستان این منطقه، که بهترین مکان رهاسازي برای این گونه در این فصل به شمار می آید، به پرواز درآمده و رهاسازي گردید.

وی در ادامه افزود: این گونه ارزشمند با پاکسازی لاشه ها و اجساد باقیمانده سایر جانوران از طبیعت در جلوگیری از فساد و گندیدگی آنها وپیگیری از بروز بیماری نقش بسیار به سزایی داشته و در زمره گونه های حمایت و حفاظت شده سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

گفتنی است دال یا کرکس گریفن (کرکس معمولی) ، نام یک گونه کرکس از سرده دال و تیره عقابیان است، که گستره‌ي بال‌هایش به ۲.۸ متر می رسد و وزنی برابر با ۱۵ کیلو گرم دارد. این کرکس در تعداد زیادی از قسمت‌هاي اروپا و آسیا از جمله مناطق کوهستانی ایران یافت میشود و در صخره‌هایي که دست انسان‌ها به انها نمی رسد و پوشش نواحی باز و دسترسی به لاشه‌هاي حیوانات در فواصل نزدیک به این صخره‌ ها زیاد است کلونی لانه‌ي خودرا بنا می کند.