پايش بازار پرنده فروشي ها درآبادان

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان ؛ عمليات پايش پرنده فروشي هاي شهرستان آبادان توسط يگان حفاظت محيط زيست اين شهرستان و با همكاري نيروي انتظامي انجام شد. در اين ماموريت  18 قطعه جوجه بلبل خرما ، 6 قطعه هدهد و 6 قطعه طرقه از  دستفروشان پرنده كه به طور غير قانوني اقدام به عرضه و فروش پرندگان وحشي مينمودند كشف و ضبط گرديد .

علي فتحي نيا ، رئيس اداره حفاظت محيط زيست آبادان با بيان اين مطلب افزود :گشت و نظارت در بازار و پرنده فروشي هاي سطح شهر و برخورد با كساني كه در بازار پرندگان وحشي را به فروش مي رسانند از وظايف يگان حفاظت محيط زيست اين اداره برشمرد و تاكيد كرد تا پاكسازي كامل بازار از متخلفان و سود جويان اين اقدام تداوم خواهد داشت و در اين راستا از مساعدت و همكاري دستگاه قضايي شهرستان و نيروي محترم انتظامي تشكر و قدرداني كرد .

وي اشاره كرد : بر اساس بند «ج» ماده 10 قانون شكار و صيد هرگونه حمل‌، عرضه‌، فروش‌ و صدور جانوران‌ وحشي‌ زنده‌ يا كشته‌ و اجزاي‌ آنها بدون‌ كسب‌ پروانه‌ و يا مجوز از سازمان‌ حفاظت محيط زيست ممنوع مي باشد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلف اطلاعات لازم را در اختيار اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آبادان قرار دهند تا برخوردهاي لازم صورت گيرد .