تحويل دو قلاده توله خرس قهوه اي به اداره محيط زيست انديكا

 رئيس اداره محيط زيست انديكا از تحويل دو قلاده توله خرس به  اداره محيط زيست شهرستان خبر داد

مصطفي يوسفي قندعلي گفت: توله  خرس ها  در محل مناسب نگهداري می شوند تا آمادگي لازم براي رها سازي در طبيعت را به دست آورند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- طی گزارش دوستداران حيات وحش منطقه تازه شهرستان انديكا مبني بر زنده گيري دو قلاده توله خرس سرگردان در آن محل بعد از حضور رئيس اداره حفاظت محیط زیست اندیکا در محل و بررسي و تحقيقات صورت گرفته با توجه به شير خوار بودن آنها، احتمال مرگ مادر  و نداشتن توان حفظ و بقا در طبيعت جهت نگهداري و پرورش در فضاي مناسب از قبل تعبيه شده انتقال داده شدند.

یوسفی خاطر نشان كرد: خرس قهوه‌اي در حالت عادي در شب فعاليت مي‌كند. در تابستان بيش ازc۰۱۸۰ كيلوگرم چربي ذخيره مي‌كند كه او را قادر مي‌سازد در طول زمستان كه خيلي سست مي‌شود مقاومت كند. با اين حال آن‌ها زمستان‌خواب نيستند و به آساني بيدار مي‌شوند. هم نر و هم ماده اين حيوان در زمستان در غار يا لانه به سر مي‌برند. خرس قهوه‌اي بسيار گوشه‌گير است، با اين حال ممكن است آن‌ها در تعداد زيادي به دور منبع غذايي بزرگ، در كنار هم جمع شوند و يك سلسله ‌مراتب اجتماعي را بر پايه سن و اندازه‌شان تشكيل دهند.