برگزاري دومين برنامه چهارشنبه هاي بدون زباله در سالروز ثبت جهاني سازه هاي آبي در شوشتر

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان: دومين برنامه چهارشنبه هاي بدون زباله همزمان با سالروز ثبت جهاني سازه هاي آبي شوشتر در محل پل بند تاريخي شادروان برگزار شد. 

بهروز نجاتي رئيس اداره حفاظت محيط زيست شوشتر در ادامه افزود: برنامه چهارشنبه هاي بي زباله برنامه اي است كه با هدف فرهنگسازي و ترويج گردشگري پاك و با همكاري پايگاه سازه هاي آبي و اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شوشتر هرماهه در يكي از اماكن تاريخي اين شهر برگزار مي شود و اين بار سالروز ثبت جهاني سازهاي آبي كه با جشني باشكوه در محل پل بند تاريخي و زيباي شادروان برگزار شد، بهانه اي بود براي برگزاري دومين آيين چهارشنبه هاي بي زباله تا شهروندان علاقه مند و دوستداران گردشگري و محيط زيست را در پايان اين جشن براي نشان دادن فرهنگ زيباي حفاظت از پاكي و زيبايي اماكن تاريخي شهر خود به صحنه عمل كشانده و با جمع آوري ظروف يكبار مصرف و پاكسازي محوطه اين اثر تاريخي و باستاني و با شعار گردشگري پايدار، دوباره بي زباله و نه به پلاستيك ، ديدگان ديگر همشهريان خود  را به اهميت محيط زيست معطوف نمايند. 

لازم بذکر است،پل بند شادروان بر روي شاخه شطيط ساخته شده و يكي از اساسي ترين بخش هاي تأسيسات آبي شوشتر محسوب مي شود. اين پل بند با شماره 78 در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است. پيشينه ساخت اين پل بند مربوط به دوره شاپور ساساني است و بر اساس شواهد و مداركي در زمان شاپور ساساني پي ريزي و ساخته شده است. پل بند شادروان در 300 متري جنوب بند ميزان  در شمال غربي شوشتر  بر روي شاخه اصلي رود كارون (شطيط)ساخته شده است  و در حال حاضر بقاياي آن در كنار پل آزادگان به چشم مي خورد.