برگزاری کارگروه مدیریت پسماند در دزفول

به گزارش  روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، نشست کارگروه مدیریت پسماندهای شهرستان دزفول در تاریخ 16/4/98 با ریاست فرماندار ویژه شهرستان دزفول، دبیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول و حضور حداکثری ادارات در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این نشست با ارائه گزارش عملکرد و شرح مصوبات و وضعیت مدیریت پسماند در شهرستان دزفول با اشاره به حوادث اخیر و آلودگی هوا، وضعیت مدیریت پسماندهای شهری و روستایی را نامطلوب توصیف نمود و خواستار اصلاح و بهبود جدی وضعیت فعلی گردید.

در ادامه این نشست محمد حیدری فرماندار ویژه شهرستان دزفول ضمن لزوم توجه به مدیریت صحیح و اصولی پسماندها توصیه اکید نمود که رؤسا و نمایندگان ادارات در انجام به موقع تکالیف و وظایف قانونی خود در این خصوص کوتاهی ننمایند.

قابل ذکر است با توجه به ضرورت ساماندهی مدیریت پسماندها در محل دفن زباله های شهری در ماهور برنجی با توجه به تأکیدات فرماندار شهرستان دزفول در رفع سریع معضلات موجود مقرر شد تا با راه اندازی کارخانه بازیافت زباله و از سرگیری عملیات احداث سلول های بهداشتی دفن زباله وضعیت نابسامان مدیریت پسماندها اصلاح گردد. همچنین با تلاش و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری دزفول سرانجام سایت بی خطر سازی پسماندهای عفونی شهرستان ساخته و آماده بهره برداری گردید.