به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و روز محیط بان از محیط بانان نمونه خوزستان تقدیر بعمل آمد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، ازمحيط بان هاي نمونه كشور همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا (ع) و روز ملي محيط بان، با حضور معاون رئيس جمهور و رییس  سازمان حفاظت محيط زيست كشور تقدير شد.

محمدجواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به این که هر ساله به مناسبت سالروز تولد هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مراسمی توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور به منظور تجلیل از مقام محیط بان برگزار می‌شود، اظهار کرد: اگرچه روز جهانی محیط بان 31 جولای است، لیکن در ایران با توجه به ریشه معنوی حمایت از حقوق حیوانات (موضوع ضمانت آهو توسط امام رضا) روز محیط بان بر اساس تاریخ هجری قمری بوده و در سال‌های مختلف، متفاوت است.

وی افزود: محیط بان کسی است که زندگی خود را صرف خدمت به نسل آینده می‌کند،او با حفاظت و حراست بخشی از سرمایه‌های ملی کشور که تحت عنوان سرمایه‌های زیستی از آن یاد می‌شود در حقیقت فرصت بهره‌برداری نسل‌های آینده از این مواهب خدادادی را فراهم می‌کند .

مدیر کل ادامه داد: تاکنون حدود 140 شهید از این قشر زحمت کش تقدیم انقلاب شده است و 10 ها و بلکه صدها جانباز و آسیب دیده در بین محیط بانان وجود دارد، در حالی که در کمتر مراسمی از این شهدا و جان فشانی این عزیزان یاد می شود و این در حالی است که این قشر زحمت کش جز برای بهبود کیفیت زندگی مردم، حفظ طبیعت سالم و رعایت حقوق بین نسلی تلاش نمی کنند. این سوال پیش می آید که به چه جرمی این تعداد از محیط بانان شهید شده و یا جانباز شده اند و نیز این سوال پیش می آید که چرا این فعالیت های ستودنی محیط بانان کمتر در شبکه های اجتماعی و رسانه ها مورد تقدیر قرار می گیرد .

اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود  به محیط بان جانباز  نمونه کشوری در سال 97 اشاره کرد و گفت: رضا قپانچی پور محیط بان خوزستانی یکی از صدها محیط بانی است که قلبش برای حفظ آب و خاک و سرمایه‌های زیستی کشور می تپد، این محیط بان که بیش از 10 سال تجربه کار محیط بانی دارد به تمام معنی یک محیط بان نمونه است و اغلب کارشناسان داخلی یا خارجی که از پارک ملی دز بازدید داشته اند اذعان نموده اند که وی به اتکا تجربه و علاقه مندی شدیدی که به حیات وحش دارد ذخیره ای ارزشمند از تجارب مرتبط با بوم شناسی حیات وحش را به همراه داشته و زحمات وی برای حفظ طبیعت منطقه کاملا ملموس است .

در این مراسم از رضا قپانچی پور از اداره پارک ملی دز(دزفول) بعنوان محیط بان جانباز نمونه کشوری تقدیر شد.همچنین  از آقایان رضا عرفانی از منطقه حفاظت شده کرایی( شوشتر)، محمد علی لرکی از اداره منطقه حفاظت شده ایذه، روح الله سرویاس از اداره پارک ملی کرخه (شوش) و رسول ساقی از یگان اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان مورد تقدیر قرار گرفتند.