بازديد دادستان، رئيس دادگستري و دادستان لالي از منطقه شكار ممنوع شو و لندر

  به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - مصطفي يوسفي قندعلي رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان انديكا هدف از اين بازديد كه با همراهي رئيس دادگستري و دادستان لالي و دادستان شهرستان انديكا صورت گرفت را آشنايي با محيط زيست، تنوع زيستي شهرستان و آگاهي بخشي درباره اهميت حفظ طبيعت و حيات وحش عنوان نمود

وی خاطر نشان کرد: طبق قوانين و مقررات محيط زيست هرگونه تيراندازي و شكار گونه هاي جانوري در منطقه يادشده غيرقانوني و جرم تلقي مي شود در اين راستا اداره حفاظت محيط زيست انديكا اقدامات حفاظتي خود را در منطقه ياد شده در جهت حفاظت بيشتر از منطقه و موفقيت در حفاظت از اندوخته هاي زيستي افزايش داده و در اين راه نيازمند مشاركت ساكنين عشايري منطقه مي باشد.

یوسفی افزود:  اين منطقه  در قسمت جنوب شهرستان انديكا واقع گرديده و از سال 1390 بعنوان منطقه شكار ممنوع اعلام گرديد. اين منطقه 12550 هكتار وسعت دارد و داراي گونه هاي جانوري پلنگ، كل و بز، و ...گونه هاي گياهي بلوط، بادام كوهي، بنه ،كلخونگ و ... مي باشد. به جهت وجود دو اكوسيستم كوهستاني و آبي در كنار يكديگر منطقه قابليت اكوتوريسم را دارا بوده  و ماهي گيري ورزشي و پرنده گيري نيز جزء جاذبه هاي اكوتوريستي اين منطقه است  و از حسن هاي اين منطقه عدم سكونت و ساخت و ساز و تعارضات اراضي با جوامع  محل اطراف بوده كه قابليت ارتقا سطح را دارا مي باشد.