پاکسازی دریاچه سد تنظیمی و ساحل علی کله در دزفول

 به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان، روز جمعه 18/5/98 در راستای اجرای مصوبات همایش یکروزه صد روز با رودخانه دز گروهی از اعضای سمن های زیست محیطی شهرستان دزفول با همراهی محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول مبادرت به پاکسازی پسماندهای رها شده در رودخانه دز نمودند.

مصطفی استاد چینی گر رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این خصوص گفت: « رودخانه دز شریان حیاتی شمال خوزستان است و شهرت این رودخانه بیشتر به آب زلال و تمیز آن است که در گرمای سوزان تابستان جاذبه ای منحصر به فرد برای گردشگران محسوب می شود».

وی همچنین گفت: «تشکل های مردم نهاد زیست محیطی نقش موثری در حفظ رودخانه دز داشته و ضروری است همگان بویژه گردشگران در هنگام استفاده از رودخانه دز اصول مراقبت از آن بویژه عدم رهاسازی پسماندها در رودخانه را رعایت نمایند».

قابل ذکر است این پاکسازی توسط هیأت قایقرانی شهرستان دزفول و با همکاری اداره حفاظت محیط زیست و گروه های مردم نهاد زیست محیطی این شهرستان با استفاده از قایق های تورینگ، موتوری، پدالی و جت اسکی بر روی آب دریاچه سد تنظیمی علی کله جهت پاکسازی زباله های رها شده در رودخانه دز انجام گرفت.