نشست مشترك با انجمن هاي محيط زيستي در لالی

 به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان، مهدي زمانپور سرپرست اداره حفاظت محيط زيست شهرستان لالي از برگزاري نشست مشترك با انجمن هاي محيط زيستي اين شهرستان خبر داد .

مهدي زمانپور سرپرست اداره حفاظت محيط زيست لالي با اشاره به تمهيدات صورت پذيرفته در خصوص ايجاد شرايط سالم و پاك از بابت محيط شهري جهت برگزاري مراسم هاي عزاداري، افزود : علاوه بر تمركز بر حفظ محيط زيست شهري برآن هستيم تا با تعامل هر چه بيشتر با هيئات مذهبي و مشاركت شهروندان شاهد كاهش استفاده از ظروف يكبار مصرف و مديريت اصولي پسماندها در اين ايام نيز باشيم.

سرپرست اداره حفاظت محيط زيست لالي تصريح كرد : براي فرهنگ سازي در اين زمينه ائمه جمعه و مداحان نيز مي‌توانند نقش بسزايي ايفا كنند و در اين ايام كه مردم بيشتر در مساجد و حسينيه‌ها حضور دارند در جلسات و سخنراني‌هاي اين ايام در انتقال مفاهيم كاربردي محيط زيستي به عزاداران حسيني ورود داشته باشند. فعالان محيط زيستي با انجام كارهاي فرهنگي در جهت حذف اين ظروف در ميان خانواده ها و عزاداران مي توانند به آگاه سازي بپردازند و با جايگزين كردن ظروف گياهي براي حفاظت از محيط زيست شهر تلاش كنند.

سرپرست اداره حفاظت محيط زيست لالي در پايان ابراز اميدواري كرد با اطلاع رساني و عمل به اين توصيه هاي بظاهر ساده، بتوانيم در خلال و برپايي مراسم عزاداري، رعايت ملاحظات محيط زيستي را رعايت كنيم.