غیبت خوزستان در شبکه ملی سمن‌های محیط زیستی

مدیرکل دفتر مشارکت های مردمی و مسئولیت های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست  در این نشست سمن های زیست محیطی استان خوزستان  با انتقاد از نبود شبکه تشکل‌های محیط زیستی در خوزستان گفت: فقدان شبکه تشکل‌های زیست محیطی در خوزستان و غیبت آنها در شبکه ملی تشکل‌ها، امتیاز و حق رای را از آنها سلب کرده است.

ژیلا مهدی آقایی مهمترین دلیل شرکت در این نشست را مساله تشکیل نشدن شبکه تشکل های محیط زیستی خوزستان، بیان کرد و افزود: نبود شبکه به ضرر انجمن‌های خوزستان و شبکه ملی تشکل‌های محیط زیستی است.

وی خواستار برقراری ارتباط و حل اختلافات میان اعضای سمن‌های خوزستان شد و گفت: اختلافات بین مدیران دولتی طبیعی است اما اختلاف میان اعضای انجمن ها که نهادهای غیرانتفاعی و داوطلبانه است، بی‌معنی و عجیب است.

مهدی آقایی افزود: افزایش معضلات محیط زیستی، دنیا را وادار کرده که برای این مساله چاره اندیشی کند که مهمترین رویکرد در این زمینه توسعه فرهنگ محیط زیست است که سبب مشارکت مردم می‌شود.

وی با تاکید بر مجهز شدن سمن‌ها به دانش و تخصص گفت: مخالفت تشکل‌ها اگر همراه با پشتوانه دانش نباشد، کارساز نیست و پس از مدتی به یک جریان عادی تبدیل می‌شود.

مهدی آقایی محیط زیست را یک حوزه تخصصی برشمرد و افزود: خوزستان یک استان بااهمیت و استراتژیک است و کسانی که در این استان فعالیت می‌کنند باید برای تخصصی شدن خود تلاش کنند.