بازديد دانش آموزان مدرسه دكتر عادلي از سايت تفكيك پسماندهاي بهبهان

 به گزارش روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست خوزستان- بازديد دانش آموزان مدرسه دكتر عادلي از سايت تفكيك پسماندهاي شهر بهبهان انجام گرفت.

فرخ شیرعلی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهبهان در این خصوص گفت: اگر  زباله ها به صورت تفكيك شده از خانه هاي مردم بيرون بيايد نه تنها ۲۵ تا ۳۰ درصد حجم زباله ها كاهش مي‌يابد، بازيافت پلاستيك، كاغذ، شيشه و فلزات ارزش اقتصادي خوبي از نظر ارزش افزوده و اشتغال را در پي خواهد داشت. بيش از يكسال است كه شهرداري بهبهان طرح تفكيك پسماند از مبدا را از طريق پيمانكار بخش خصوصي در سطح شهر بهبهان اجرا کرده و مورد استقبال مردم قرار گرفته و حجم قابل توجهي از پسماندهاي شهري كاسته شده است. 

وی گفت: به منظور گسترش فرهنگ زيست محيطي و افزايش مشاركت مردم در طرح تفكيك از مبدا، و انتقال اين فرهنگ به خانواده ها، دانش آموزان مدرسه فرزانگان دكتر عادلي از سايت تفكيك از مبداء بازديد كرده و نحوه مديريت پسماندهاي تفكيك شده در اين سايت را نظاره گر شدند و توضيحاتي براي آنها ارائه شد.

شیرعلی افزود: برگزاري اين بازديد ميداني با مشاركت مدرسه فرزانگان دكتر عادلي انجام گرفت و هدف آن، آشنايي بيشتر دانش آموزان با مفاهيم محيط زيست و پسماندها و نقش مهم تفكيك از مبداء در كاهش حجم پسماندهاي شهري و نيز اهميت پسماندهاي تفكيك شده در راه اندازي اشتغال و اقتصاد جامعه مي باشد.