آموزش دانش آموزان دبستانی به مناسبت روز جهانی خاک در شوشتر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت : به مناسبت  14 آذر ماه ، روز جهانی خاک ، به دانش آموزان پایه دوم دبستان حضرت مهدی (عج) در محل مرکز شماره 2 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شوشتر،  آموزش های زیست محیطی مرتبط با موضوع خاک ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- بهروز نجاتی اظهار داشت : در جریان این برنامه که با هدف آشنایی دانش آموزان با مفهوم خاک و اهمیت آن برگزار شد دانش آموزان با حضور در باغچه و فضای باز مرکز آموزشهای لازم را در مورد شناخت محیط زیست، حفاظت از آن ، اجزای تشکیل دهنده آن  و معرفی خاک بعنوان جزئی از محیط زیست دریافت نمودند.

نجاتی در ادامه افزود : همچنین دانش آموزان با انواع خاک سالم و آلوده، عوامل آلاینده خاک، موجودات ریز ذره بینی خاک، نقش خاک در پرورش گیاهان، نقش خاک سالم در تولید محصولات غذایی سالم، نقش خاک در تجزیه پسماند های تر، دفن پسماند های طبیعت و بازگرداندن آنها به چرخه غذایی و.... آشنا شدند و با مشاهده و بررسی موجودات ذره بینی موجود در خاک درخصوص اهمیت این موجودات و زیستگاه خاکی آنها با هم به گفتگو پرداختند.

وی گفت : در پایان این برنامه آموزشی دانش آموزان تصاویر مربوط به کاشت نهال را درخاک رنگ آمیزی کرده و با مطالعه کتابی درمورد طبیعت، خاطره ای خوش را به یادگار بردند.