برگزاری دوره آموزشی پساب های صنعتی در مسجدسلیمان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- وحید شالوئی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مسجدسلیمان گفت : دفع مواد وپساپ های باقی مانده از محصولات مصرفی ، موادمضر و خطرناک خروجی از کارخانجات و صنایع تولیدی ، یکی از معضلات ومشکلات مهم جهان امروز است . فاضلاب ها وپساپ های خروجی از صنایع ممکن است حاوی مواد سمی و مقادیر بالائی از فلزات سنگین باشد که با تخلیه این ضایعات به مجاری فاضلاب ها و رواناب های سطحی و کشاورزی ،مقادیر زیادی ازاین فلزات به محیط وارد می شوند .

شالوئی در ادامه افزود : آلودگی محیط با این آلاینده های خطرناک نهایتا منجر به غیر بهداشتی شدن منابع آب آشامیدنی شده ودر طولانی مدت ، خطرات سلامتی برای انسان و سایر ارگانیسم های زنده به همراه خواهد داشت .

گفتنی است، دراین برنامه دکتر داریوش خدری مدرس این کارآگاه به تشریح مباحثی در خصوص شاخص سرانه آب تجدید شونده در کشور پرداخت .

دکتر داریوش خدری در ادامه گفت :میزان متوسط سالانه تبخیر و تعرق آب در ایران حدود ۲۷۰۰ میلی متر وبیش از سه برابر متوسط جهانی ست .

 وی با تأکید بر لزوم شناخت پساب های شهری و صنعتی گفت :  با توجه به قرار گرفتن کشورما در زمره ی کشورهای خشک و کمیاب ، لازم است تا راهکارهای اساسی برای استفاده مجدد از پساپ ها مورد توجه قرار گیرد .

سپس دکتر لرکی در خصوص اهمیت لایه اوزون عوامل موثر بر این لایه به ارائه مطالب پرداختند‌.

دراین دوره آموزشی مطالبی در خصوص تأثیرات اشعه ماوراءبنفش برحیات انسان ، مزایای لایه ی اوزون ، تأثیرات گازهای CFC ، گازهای گلخانه ای و تأثیرات نامطلوب تخریب لایه ی اوزون ارائه شد ‌.

همچنین در پایان با نماینده های HSE صنایع وبهداشت محیط بیمارستان ها پرسش و پاسخ انجام شد ‌.