رئیس مجلس شورای اسلامی از موزه تاریخ طبیعی و تالاب بین المللی شادگان بازدید کرد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان :محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید میدانی از تالاب بین المللی شادگان، روستای صراخیه و نخلستان های این شهرستان وارد شادگان شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی برای بررسی مشکلات خوزستان و نظارت میدانی به این استان سفر کرد تا در همه ۱۴ حوزه انتخابیه استان حضور پیدا کند.
محمدجواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از تالاب بین المللی شادگان گفت: تالاب و نخلستان های این شهرستان دارای درد مشترک کمبود آب هستند و رئیس مجلس از تالاب و نخل‌های شادگان بازدید میدانی کرد.
او افزود: دیدن مشکلات از نزدیک می‌تواند به حل کردن سریع آن‌ها کمک کند و تامین آب شرب و حق آبه تالاب و کشاورزی از جمله مهمترین خواسته‌های مردم این شهرستان هستند.
اولویت‌هایی که در سفر  قالیباف مورد بررسی قرار می‌گیرند، بحث‌های آب، فاضلاب، انتقال آب، کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است. همچنین مسائل اشتغال و صنایع استان به ویژه در حوزه نفت و فولاد بررسی خواهند شد.
دراین مراسم به رسم یادبود لباس محلی از طرف نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی به دکتر قالیباف اهداشد .
صراخیه نام یکی از روستای خوزستان است که در نزدیکی تالاب بین المللی شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری، شادگان واقع شده است.
 این روستا به عنوان یکی از روستا‌های دارای جاذبه گردشگری خوزستان معرفی شده‌است.