برگزاری اولین کارگاه استانی تدوین طرح انتقال واحدهای آلاینده به خارج از محدوده شهرها برگزار شد

  به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ،اولین جلسه کارگروه استانی تدوین طرح انتقال واحدهای آلاینده به مناطق خارج از حریم شهرها به ریاست معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تشکیل شد.
 در این جلسه فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بر ضرورت تلاش برای کاهش آلایندگی شهرها استان  تأکید کرد و گفت: شهری مانند اهواز نیازمند توجه بیشتر برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است.
 وی ادامه داد: از دیرباز در تلاش هستیم تا با خروج صنایع آلاینده گامی در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شهر برداشته شود ولی خروج صنایع آلاینده دراز مدت شد و باید سریعتر برای ساماندهی این صنایع در استان تصمیمات قاطعی  گرفته شود. 
عبیات در بخش دیگری از سخنان خود وی به موضوع شرکت کربن ایران اشاره کرد و گفت : جابه‌جایی این صنعت بیش از چهارده سال است مطرح گردیده و باید در این خصوص قاطعیت بیشتری داشته باشیم .
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از مسئولان محیط‌زیست استان خواست تا آماری از واحدهای آلاینده مشمول این کارگروه را هرچه سریعتر تهیه و تدوین گردد و به این واحدها جهت جابه جایی ابلاغ شود.
 در ابتدای این کارگروه محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گزارشی از وظایف این کارگروه را ارائه کرد و گفت: آن دسته از واحدهای صنعتی که در محدوده شهر مستقر هستند و از لحاظ قانونی امکان فعالیت را در این محدوده ندارند ، باید به خارج از شهر منتقل شوند .
وی ادامه داد: این کارگروه در تبصره ۳ ماده ۲ قانون هوای پاک به ریاست معاون امور عمرانی و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل شده است . در جلسات بعدی علاوه بر ابلاغ آیین نامه به تمام اعضا، درخصوص شرکت کربن و علاوه بر آن برخی از کارخانجات آسفالت که در محدوده شهر هستند تصمیم‌گیری خواهد شد.