دستگیری ۲ نفر شکارچی غیرمجاز در ایذه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه از دستگیری ۲ نفر شکارچی غیر مجاز و کشف و ضبط ۲ قبضه اسلحه به همراه ۳ قطعه کبک شکار شده در منطقه کارتا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، احمد امیری با اشاره به دستگیری ۲ نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه کارتا امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در پی عملیات گشت و کنترل در این منطقه با شناسایی این شکارچیان از آنها ۲ قبضه سلاح شکاری ساچمه‌زنی، ۴ عدد فشنگ به همراه ۳ قطعه کبک شکار شده کشف و ضبط کردند.
وی افزود: این افراد در مسیر دریاچه سد شهید عباسپور به‌سمت بخش سوسن توسط ماموران این اداره شناسایی و دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده جهت سیر روال قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با اشاره به انجام عملیات روزانه گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت این سازمان خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی برخی از مناطق شهرستان، شکارچیان با شناسایی و استتار در نزدیکی محل آبشخور حیات وحش اقدام به شکار این پرندگان می‌کنند و با توجه به اهمیت حفاظت از این گونه‌ها، کشت و کنترل‌های مداوم و روزانه در این مناطق در حال انجام است.