اجرای برنامه پاکسازی به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین در اندیمشک

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان: به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین با هدف افزایش مشارک های مردمی، رها نکردن زباله در طبیعت به خصوص فیلتر سیگار، بطری ها و ماسک ها در این دوران شیوع بیماری کرونا، کارکنان و محیط بانان اداره محیط زیست اندیمشک اقدام به پاکسازی و جمع آوری زباله ها در پارک فدک شهرستان که همجوار منطقه حفاظت شده چهل پا قرار دارد و همچنین پاکسازی منطقه حفاظت شده نمودند.
سعید عیدی گماری رییس اداره حفاظت محیط زیست بیان داشت: محیط زیست و منابع طبیعت فرصتی برای انسان است و برای استمرار زیست و زندگی بشر ضروری است. اما امروزه این فرصت ارزشمند به دست خود انسان ها در معرض نابودی قرار گرفته است. استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف و تولید زباله‌های پلاستیکی باعث آلودگی زمین شده است، بطوری که در سال‌های اخیر تولید زباله بیش از پیش افزایش یافته است.
 وی افزود: روز جهانی پاکسازی زمین تلنگری است تا بیش از پیش به موضوع پر اهمیت حفظ و حراست از زمینی که تنها مأمن و پناهگاه انسان به شمار می رود، پرداخته شود و این فرصت را در اختیار انسان ها قرار می دهد تا برای حیات سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنند، کاری کنند.