پایش زیست محیطی و نظارت و کنترل واحدهای مرغداری در لالی

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، پایش زیست محیطی و نظارت و کنترل واحدهای مرغداری با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان لالی در سطح شهرستان انجام گرفت.
مهدی زمانپور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی با اشاره به پایش زیست‌محیطی واحدهای صنعتی و تولیدی‌ ـ کشاورزی شهرستان اظهار کرد: به منظور نظارت و کنترل زیست‌محیطی، از واحدهای فعال مرغداری شهرستان بازدید و به واحدهای آلاینده اخطاریه صادر گردید.
وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای مرغداری در سطح شهرستان و عدم اتخاذ الزامات زیست محیطی در بسیاری از واحدهای مذکور گفت: رعایت نکردن مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی و ایجاد بوي نامطبوع این واحدها، موجبات تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی و آلودگی خاک و هوا را فراهم می نماید.
زمانپور رعایت الزامات زیست محیطی  توسط مرغداری ها از جمله ضدعفونی به موقع سالن‌ها، نصب کوره لاشه سوز جهت تلفات واحدها و جمع آوری و دفع اصولی پسماندهای تولیدی مطابق با معیارهای زیست محیطی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ایجاد و انتشار بوی نامطبوع در محوطه و محیط اطراف واحد با در نظر داشتن جهت وزش باد غالب ، را ضروری دانست و تصریح کرد: نظارت و پایش مستمر بر واحدهای دامداری و مرغداری شهرستان در سال جدید، تشدید و نسبت به برخورد قانونی با واحدهای آلاینده نیز اقدام خواهد شد.