پایش پسماندهای عفونی توسط کارشناسان محیط زیست در شهرستان هفتکل انجام شد

رییس اداره محیط زیست هفتکل:
پایش پسماندهای عفونی توسط کارشناسان محیط زیست در شهرستان هفتکل انجام شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان: پایش و بررسی وضعیت پسماندهای پزشکی ویژه شهرستان هفتکل در روز چهارشنبه ۲۸ آبان‌ماه انجام پذیرفت.
مسلم بُربُریان رییس اداره حفاظت محیط زیست هفتکل با اعلام این خبر عنوان نمود: نظارت بر نحوه مدیریت پسماندهای عفونی با توجه به حساسیت ویژه ای که از لحاظ شیوع ویروس کرونا بر جامعه حاکم است از مهمترین دغدغه‌های این اداره به شمار می‌رود و در این راستا از مراکز درمانی و مکان جمع آوری این پسماندها توسط کارشناسان محیط زیست شهرستان بازدید بعمل آمد.
بُربُریان افزود: طی این بازدید با توجه به دپوی حجم زیادی زباله در محل نگهداری و عدم رعایت قانون مدیریت پسماندهای پزشکی از جمله ماده ۴۵ این قانون و وضعیت نامناسب مدیریت این پسماندها تذکرات لازم به مسئولین مربوطه داده شده و ضرورت امحای اصولی در اسرع وقت به ایشان یادآوری گردید.
بربریان ادامه داد:  اوضاع نامناسب دفع پسماندهای عفونی در شهرستان هفتکل همواره توسط اداره محیط زیست مطابق ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند پیگیری و در این راستا اخطاریه های لازم به متولیان امر داده شده و در مواقع ضرور از ابزارهای قانونی نیز جهت بهبود این وضعیت استفاده شده است.