تلاش برای جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز پرندگان در تالاب های خوزستان

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، محیط بانان در فصل مهاجرت تلاش بیشتری برای جلوگیری از شکار و صید انجام دهند. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، روز جمعه ۱۴ آذر ماه در جریان بازدید از تالاب هورالعظیم در جمع محیط بانان  ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی آنها گفت : امسال با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید جدیت و تلاش بیشتری داشته باشیم تا شکارچیان توان و فرصت شکار پرندگان مهاجر را پیدا نکنند. 
وی از آنان خواست تا ضمن برقراری گشت های مستمر ، ضمن کنترل بر صید و شکار ، فعالیت‌هایی که از سوی شرکت‌های نفتی نیز در منطقه در حال انجام است نظارت کامل داشته باشند و در صورت تخلف سریع برخورد نمایند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در جریان این بازدید، گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد پاسگاه محیط‌بانی در تالاب هورالعظیم حضور مستمر در این تالاب داشته باشیم و این  کار باعث خواهد شد تا نیروهای ثابت در منطقه حضور داشته باشند و در صورت هرگونه حادثه در کمترین زمان وارد عمل شوند.
در جریان بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان و رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان هویزه نیز وی را همراهی کردند و درخصوص آخرین وضعیت آبگیری تالاب و اقدامات انجام شده در کنترل شکار و صید و جلوگیری از تخریب ، گزارشی ارائه نمودند.