برگزاری همایش روز جهانی تالاب‌ها در ایذه

 همایش ویژه روز جهانی تالاب‌ها در حاشیه تالاب بندون شهرستان ایذه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان؛ ویژه برنامه روز جهانی تالاب‌ها با حضور شهروندان دوستدار طبیعت و محیط زیست شهرستان ایذه، فرماندار، بخشدار مرکزی، دهیاران روستاهای حومه شرقی بخش مرکزی ایذه، روسا و کارمندان ادارات شهرستان ایذه، اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری ایذه با همت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه و همکاری موسسه مردم نهاد پیشگامان دیار بلوط و بابونه، باشگاه کوهنوردی حرکت و سازمان مردم نهاد پویش فناوران جنوب در حاشیه تالاب بندون برگزار شد.
در پایان این همایش از فعالان حوزه محیط زیست و تالاب که در طول سال‌های اخیر و یک‌سال گذشته در برنامه‌های مختلف زیست محیطی شهرستان حضور داشته‌اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه شناخت تالاب‌های شهرستان توسط دوستداران محیط زیست و معرفی آن به شهروندان و به ویژه گروه‌های سنی خردسال است تا با استفاده از یک فرهنگ‌سازی بتوانیم برای حفاظت از این موهبت‌های الهی برای آیندگان گام برداریم.
وی افزود: آگاهی‌بخشی و آموزش جوامع محلی به ویژه ساکنان مناطق حاشیه تالاب از جمله برنامه‌هایی است که اداره حفاظت محیط زیست شهرستان برای آن برنامه‌ریزی کرده است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با تاکید بر ادامه‌دار بوردن ویژه برنامه‌های تالاب‌های شهرستان بیان کرد: هدف از اجرای برنامه‌های زیست محیطی در حاشیه تالاب بندون و میانگران علاوه بر پاکسازی محیط اطراف آن؛ معرفی این ظرفیت به شهروندان است.