دستگیری متــخلفین سم ریزی برای پرنــدگان در شهـــرستان دشـت آزادگان

 متخلف سم ریزی غیر مجاز  توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست دشــت آزادگــان دستگیر شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان- مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دشــت آزادگــان در مورخ ۴ اسفند ماه موفق به دستگیری یک نفر متخلف سم ریزی برای پرندگان (کبوترسانان) شدند.
سیدمهدی نژادحسینی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دشت آزادگان ضمن تایید این خبر اظهار داشت : طی گزارش واصله مبنی بر سم ریزی در مزارع حوزه استحفاظی دشت آزادگان ، مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان به محل تخلف عزیمت نموده و در تلاشی ۴ساعته و تهیه مستندات و فیلم برداری از دو نفر متخلف  ،  یک نفر از متخلفین دستگیر و ادوات آنها  توقیف شد .
وی ادامه داد : از متخلف تعداد۷۳۲ قطعه پرنده از توع قمری معمولی و یاکریم  و یک دستگاه موتورسیکلت کشف و ضبط گردید که پس از تفهیم اتهام و گرفتن تعهدات مبنی بر احضار متخلف متواری صورتجلسه نامبرده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.
نژاد حسینی افزود: وسعت سم زیری به مساحت تقریبا۳هکتار بوده که متخلفین با آغشته گردن گندم به سم این اقدام ناپسند را انجام داده اند.
شایان ذکر است برابر با مصوبه 443 شورای عالی حفاظت از محیط زیست بهای ضرر و زیان وارده بر محیط زیست به ازای هر قطعه پرنده   ۴۰۰/۰۰۰ ریال تعیین گردیده است.