بازدید مشترک کارشناسان محیط زیست و شبکه بهداشت ودرمان از مطب ها ،درمانگاه ها و آزمایشگاه ها در شادگان

 به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان خوزستان – رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان اظهار کرد :  بازدید مشترک کارشناسان اداره محیط زیست و شبکه بهداشت ودرمان از مطب ها ، درمانگاه ها و آزمایشگاه ها در شهرستان شادگان انجام شد.
مجدمی خاطر نشان کرد: پسماندهای عفونی شامل همه پسماندهای زیان آوریست که در مراکز بهداشتی و درمانی تولید می شود و باید به صورت ویژه بی خطر سازی و دفن شود و طبق ماده 13 قانون مدیریت پسماند مصوب سال 83 مخلوط کردن پسماند پزشکی با سایر پسماندها در محیط ممنوع است .
وی درخصوص تشدید بازرسی ها به صورت بازدید مشترک اداره محیط زیست وشبکه بهداشت ودرمان گفت: کارشناسان بصورت مشترک و سرزده از مراکز درمانی و مطب های بازدید کرده و توصیه های لازم را به کارکنان این مراکز ارائه نموده اند.
مجدمی تصریح کرد: از طرف دیگر این روزها دفن زباله های کرونایی هم بر مشکلات این حوزه افزوده ، موضوعی که اگر به آن رسیدگی نشود فاجعه ای بزرگتر در راه است ، چراکه یکی از راه های انتقال ویروس کرونا همین پسماندهای پزشکی می تواند باشد .
مجدمی افزود: با شیوع ویروس کرونا و افزایش مبتلایان میزان پسماندهای عفونی بیمارستانی رو به افزایش است ؛ گرچه در بیمارستان شهید معرفی زاده شادگان  زباله های عفونی بی خطر سازی می شود، اما دل نگرانی هایی از بابت افراد بیماری که در منزل قرنطینه هستند هم وجود دارد .
وی عنوان کرد : رهاسازی ماسک و دستکش های آلوده این روزها از دیگر معضلات بهداشتی  محیط  زندگی است که  البته هم سلامت مردم و پاکبانان را به خطر می اندازد هم زحمت این قشر زحمتکش را دوچندان می کند .
مجدمی خاطرنشان کرد: بازدیدهای این  اداره ادامه خواهد داشت و با متخلفین برابر مقررات برخورد می شود. لذا از همشهریان می خواهیم در صورت داشتن شکایت در خصوص عدم رعایت اصولی مدیریت پسماند عفونی مراتب را با شماره تلفن  06153722621 اداره محیط زیست شادگان مطرح نمایند.