اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس شهرستان گتوند در منطقه صالح شهر

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان- طرح یک ساعت با محیط بان در مدارس عشایری منطقه حفاظت شده کارون شهرستان گتوند توسط مسلم علیخانی گله محیط بان در منطقه و خانم احمدی کارشناس آموزش محیط زیست گتوند نجام گردید.
عبدالحسین کریمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گتوند عنوان نمود: اخلاق محیط زیستی در ذهن و اندیشه کودکان می تواند بسیاری از مشکلات حوزه محیط زیست را حل کند و نسلی کاملا حافظ طبیعت و دوستدار محیط زیست پرورش دهد. 
در طرح یک ساعت با محیط بان علاوه بر تشریح وظایف سازمان حفاظت محیط زیست و اهمیت طبیعت، آب و هوا، خاک و حیوانات و ارزش آنها برای انسان و نقش آنها در اکوسیستم و زنجیره غذایی، راه های کاهش تولید زباله و استفاده از موادی که ضرر کمتری برای محیط زیست دارند به زبان ساده بازگو می شود.
کریمی اشاعه فرهنگ زیست محیطی در بین دانش آموزان و سنین کودکی و نوجوانی را بسیار اثر گذار دانست و اظهار داشت: دانش آموزان در این طرح با مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و وظایف و نحوه کار محیط بانان  زیست آشنا می شوند و محیط بانان نیز به پرسش های دانش آموزان و معلمان پیرامون وظایف و رسالت حفاظت محیط زیست پاسخ می دهند.
وی افزود: طرح یک ساعت با محیط بان را گامی بلند در راستای حفاظت آگاهانه از محیط زیست دانست و با ذکر این مطلب که بدون مشارکت مردمی صیانت از محیط زیست بسیار سخت و ناممکن است، گفت:در این طرح سعی شده در کنار توزیع  بسته های آموزشی و فرهنگی، حس مسئولیت دانش آموزان نسبت به محیط زیست و عشق به طبیعت برانگیخته شود و با پوشش گیاهی و جانوری و همچنین آثار زیان بار استفاده از پلاستیک آشنا شوند و در پایان جوایز به بچه های مدرسه اهدا شد 
با تشکر از
آقای نوروزی - مدیر مدرسه عشایری 
آقای موسوی - انجمن محیط زیست دشت بزرگ 
آقای شعبانی زاده - گروه محیط زیست صالح شهر