برگزاری جلسه ساماندهی منطقه گردشگری دره توبیرون در دزفول

 جلسه برنامه ریزی و ساماندهی گردشگری طبیعی در فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست استان خوزستان- جلسه ای با محوریت اکوتوریسم و گردشگری با حضور دستگاه های متولی در محل فرمانداری ویژه شهرستان دزفول برگزار گردید.
رضا قپانچی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در اینبار گفت: منطقه گردشگری دره توبیرون یکی از نقاط بکر و ارزشمند شهرستان دزفول بوده که از دیر باز مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان واقع گردیده است . 
به همین منظور و با توجه به غنای زیستی این منطقه و لزوم حفاظت این عرصه از گزند تخریب طی جلسه ای که برگزار گردید ، ضمن ارائه راهکارهای عملی در جهت حفاظت از این منطقه مقرر گردید با شناسایی سایر ظرفیت های شهرستان در حوزه طبیعت گردی سعی بر ایجاد سازکاری با محوریت حفاظت از نقاط بحرانی جهت برخورداری پایدار طبیعت دوستان از آن مناطق گردید.
وی افزود:حفظ محیط زیست و بهرمندی پایدار از آن منجر به تقویت صنعت اکوتوریسم گردیده که همین امر میتواند ظرفیت های اقتصادی شایان توجهی را بدنبال داشته باشد.
در این جلسه احسانیان معاون عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول نیز گفت : حفظ محیط زیست و معرفی مناطق مستعد گردشگری در شهرستان دزفول جز اولویت های کاری است و از دستگاه های متولی مربوطه خواست تا با برنامه ریزی و نظارت کامل در این خصوص نسبت به حفظ زیستگاه های ارزشمند شهرستان توجه داشته باشند.
وی در ادامه خواستار حضور اعضا جلسه جهت انجام بازدید میدانی در اسرع وقت از محل دره توبیرون شده تا اقدامات لازمه در جهت توسعه پایدار گردشگری شهرستان در محل مربوطه بعد از بازدید به مرحله اجرا گذاشته شود.
در انتهای جلسه هر کدام از حاضرین نقطه نظرات خود را در این خصوص اعلام نمودند.