تشکیل 39 فقره پرونده قضایی با موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و شکار غیر مجاز در مراجع قضایی توسط واحد حقوقی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بن

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان، در سال 99 تعداد 39 فقره پرونده قضایی با موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و شکار غیرمجاز ، در مراجع قضایی بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) تشکیل گردید.
ایرج سلیمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بندر ماهشهر در این خصوص بیان نمودند: 14 مورد از این پرونده ها با موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست علیه صنایع پتروشیمی، نفت و گاز، شهرداری ها، مراکز درمانی، واحدهای بازیافت و ... بوده است که در مراجع قضایی مطرح و در این خصوص برای تعدادی از این پرونده ها رأی صادر گردید و مابقی در حال رسیدگی می باشد.
آقای سلیمانی همچنین اضافه نمودند: در سال 1399 تعداد 25 مورد تخلف در حوزه شکار و  صید غیرمجاز و با موضوع شکار غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی گردید.
آقای سلیمانی در ادامه بیان داشته اند: در سال 99 تعداد 202 مورد اخطاریه برای واحدها و صنایع مختلف آلاینده محیط زیست صادر گردید که در صورت استمرار آلایندگی و عدم رعایت ضوابط زیست محیطی، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
آقای سلیمانی در پایان خاطر نشان گردید: در سال 1400 نیز این اداره به صورت شبانه روزی نسبت به نظارت،کنترل و پایش صنایع و واحدهای مستقر در شهرستان ادامه خواهد داد و با هرگونه تخلف زیست محیطی و تهدید علیه بهداشت عمومی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.