احداث پارک گیاه شناسی در آبادان به مناسبت روز زمین پاک

 
همزمان با روز زمین پاک امروز (پنج شنبه 2 اردیبهشت ماه) طی آئینی پروژه پارک گیاه شناسی به همت شهرداری آبادان آغاز گردید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان،  ظهر روز پنج شنبه 2 اردیبهشت ماه در آئین احداث پارک گیاه شناسی که با حضور رئیس اداره محیط زیست، شهردار، معاونین و مسئولین خدمات شهری و جمعی از شهروندان آبادان که در پارک 17 هکتاری این شهرستان برگزار شد ،10 هزار اصله نهال طی مدت یک هفته در میان شهروندان آبادان به مناسبت روز زمین پاک توزیع شد.
علی فتحی نیا رئیس اداره محیط زیست آبادان با تبریک فرارسیدن ماه رمضان و قبولی طاعات و عبادات همگان در این ایام پر خیر و برکت، اظهار کرد: فعالیت هایی که امروز شهرداری آبادان در زمینه محیط زیست به سرانجام رساند ستودنی است که جا دارد از تلاش ها و زحمات همه دست اندر کاران از جمله شهردار و مجموعه تحت امر ایشان تشکر کنم.
رئیس اداره محیط زیست آبادان، افزود: با توجه به اینکه آبادان شهری صنعتی است لذا نیاز به توسعه فضای سبز دارد و یکی از موضوعات مهمی بود که می توان به آن اشاره کرد این است که فعالیت‌های خوبی را مجموعه شهرداری در بحث توسعه فضای سبز، مدیریت پسماندها و راه اندازی مرکز پردازش پسماندها انجام داده که بسیار کار خوب و ارزشمندی است.
وی با بیان این نکته که این زحمت و تلاش ها از وظایف مهم شهرداری هاست، گفت: وظیفه شهروندان در قبال این موضوع چیست؟ واقعیت این است که این روز در دنیا نامگذاری شد به عنوان روز زمین پاک برای اینکه اهمیت موضوع محیط زیست یعنی محیطی که در آن زندگی می کنیم  برای مردم روشن شود و یک نمونه فرهنگ ‌سازی برای مردم دنیا باشد.
فتحی نیا اضافه کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا مردم برای توسعه فضای سبز، حفظ محیط زیست و برای بهتر شدن کیفیت محل زندگی با مسئولین همراه هستند. انتظار می‌رود آبادان که جزو اولین ها بوده همیشه مردمش با فرهنگ‌ سازی و کمک به شهرداری در حفظ آنچه که شهرداری برای آن زحمت می کشد به عنوان توسعه فضای سبز، درخت‌هایی که در میادین و بلوارها کاشت می شود کوشا باشند.
وی هزینه خرید، جابجایی، کاشت و نگهداری از فضای سبز را بسیار بالا عنوان کرد و اذعان داشت: اگر این اقدام در این مکان تثبیت شود هزینه بسیار زیادی را برای شهرداری به همراه دارد. لذا برای حفظ و نگهداری این محیط نیاز به همراهی و کمک مردم است.
همچنین محمود رضا شیرازی شهردار آبادان نیز به افتتاح سایت پردازش زباله در این شهرستان اشاره کرد و افزود: با افتتاح این سایت ۳۰ درصد از زباله های شهری کاهش یافت چرا که زباله خشک را به میزان ۱۵۰ تن جداسازی میکند و باقیمانده آن زباله تر را به محل دفن می برد.
وی بیان کرد: این کارخانه اکنون خریداری شده و در حال نصب است. با احداث این خط ۵۰ تن زباله تر پس از جداسازی در سایت پردازش، تبدیل به کود کمپوست می شود و در فضای سبز به عنوان کود از آن استفاده می گردد.