پایش سواحل خورموسی در خوزستان

  
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان - برنامه پایش سواحل خورموسی بصورت مستمر با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام خواهد شد.
 
 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ،مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ ۱۴۰۰ از جزیره دارا در خورموسی بازدید کردند.
 
 در جریان این بازدید محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ، هدف از این بازدید را مشارکت سایر دستگاه‌ها   در  پاکسازی و پایش منطقه عنوان نمود و گفت: پارک ملی و منطقه حفاظت شده جزیره دارا ، یکی از مهمترین زیستگاه‌های طبیعی پرندگان است که هرساله هزاران قطعه در آن جوجه آوری دارند  و باید تلاش کرد تا این زیستگاه طبیعی حفظ و حراست شود.
 وی افزود: در همین راستا در تلاش هستیم تا با مشارکت و توان دستگاه های منطقه در زمینه پاکسازی و همچنین پایش منطقه برنامه‌هایی مشترکی را  با اداره کل بنادر و دریانوردی استان اجرا نماییم .
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ترویج و آموزش صیادان را یکی از مهمترین کارهای محیط زیست استان دانست و گفت: با  آموزش صیادان در حفظ این ذخیره‌گاه طبیعی تلاش بیشتری خواهیم داشت .
در جریان این بازدید عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان نیز به مشارکت و همکاری در پاکسازی سواحل تاکید کرد و گفت:  اداره کل بنادر و دریانوردی استان ، کار پاکسازی سواحل جزیره دارا از پسماندهای پلاستیکی را با مشارکت محیط زیست شهرستان انجام خواهد داد.