برگزاری مراسم رهاسازی 300 هزار قطعه بچه ماهی بومی برزم در تالاب بین‌المللی شادگان

 
 رئیس اداره محیط زیست شهرستان شادگان - حفظ ذخایر آبزی و توانمند سازی جوامع محلی از اهداف پروژه رهاسازی بچه ماهی در تالاب بین المللی شادگان است. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان-  رحیم مجدمی رئیس اداره محیط زیست شادگان اظهار کرد : 300 هزار قطعه بچه ماهی بومی برزم  در تالاب بین‌المللی شادگان رهاسازی شد.
این مراسم  با حضورجمعی از مسئولان ادارات و جوامع محلی روستای صراخیه  بخش خنافره  برگزارشد.
مجدمی هدف از این کار را افزایش ذخایر آبزی ، توانمند سازی جوامع محلی از نظر اقتصادی و تامین معاش و افزایش توان تولید پروتئین جامعه عنوان نمود و گفت : این گونه طرح ها در گذشته نیز انجام شده و نتایج خوبی داشته است و از جوامع محلی انتظار داریم در نگهداشت و حفاظت از  تالاب‌ها تلاش نمایند. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صید غیرقانونی با استفاده دستگاه الکتروشوکر اشاره کرد و گفت: متاسفانه چند سالی است که این گونه صیدها در آب‌های تالاب‌ها به صورت غیرقانونی صورت می پذیرد و اثرات زیانباری بر آبزیان و خصوصاً تالاب ها داشته است و باعث کاهش ذخایر آبی شده و در این راستا به منظور برخورد با افراد متخلف از مردم و جوامع محلی در تالاب ها می خواهیم تا در این زمینه با نیروهای یگان حفاظت محیط زیست  شادگان همکاری داشته باشند. 
وی ادامه داد: بچه ماهی‌های رها شده متناسب با محیط شرایط محلی این شهرستان است و در تلاش هستیم تا تالاب بین المللی شادگان محل امنی برای رشد و تکثیر بچه ماهی‌ها باشد.