سلول بهداشتی دفن پسماند دزفول در انتظار بهره برداری

 بازدید از روند پیشرفت احداث پروژه سلول بهداشتی دفن پسماند در دزفول توسط کارشناسان ادارات متولی صورت پذیرفت.
به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان -  با حضور کارشناسان ادارات محیط زیست، بهداشت و شهرداری، پروژه در حال ساخت  سلول بهداشتی دفن پسماند در این شهرستان مورد بازدید قرار گرفت.
رضا قپانچی پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول با تاکید بر ضرورت و اهمیت تفکیک زباله در مبدا بیان داشت، با توجه به تولید روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله در دزفول و همچنین حجم مقادیر قابل توجهی از پسماند عفونی توسط ۳۶ درمانگاه در این شهرستان لزوم مدیریت صحیح و اصولی زباله امری اجتناب ناپذیر می باشد.
وی به بهره برداری از سلول بهداشتی در بخشی از سایت دفن پسماند زباله های عادی در آینده نزدیک خبر داد و افزود، بیخطرسازی و امحاء پسماند های عفونی و بیمارستانی و تخلیه و تلنباری انها در  سلول بهداشتی از اهداف طرح جامع مدیریت پسماند در این شهرستان می باشد، که پروژه ساخت این واحد در حال اجرای مراحل پایانی خود می باشد.
وی همچنین به فعال بودن سیستم خنک کننده و نقش تاثیر گذار آن در پیشگیری از خودسوزی  زباله ها در این مرکز اشاره نمود و خاطر نشان کرد، وفق اظهارات پیمانکار پروژه در اواخر ماه جاری نسبت به جایگزینی دستگاه بیخطر ساز زباله اتوکلاو اقدام خواهد شد.