برگزاری ویژه برنامه روز جهانی پاکسازی زمین در منطقه حفاظت شده شیوند خوزستان

 
گردهمایی و نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد ایذه با جوامع محلی منطقه حفاظت شده شالو و منگشت به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین در شیوند ایذه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، گردهمایی و نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم‌نهاد ایذه با جوامع محلی منطقه حفاظت شده شالو و منگشت به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین با حضور رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، پرسنل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه و محیط بانان این منطقه حفاظت شده، نمایندگان برخی از سازمان‌های مردم‌نهاد استان خوزستان و مدیران سازمان‌های مردم نهاد ‌دیده بان  جلگه سبز ، سبزگامان دیار بلوط و بابونه، گروه کوهنوردی حرکت و جمعی از دوستداران طبیعت شهرستان ایذه در روستای گردشگری شیوند برگزار شد.
این نشست که با هدف توجه جوامع محلی، دوستداران و علاقمندان به محیط زیست بود ، تاکید بر آموزش جوامع محلی به ویژه جوامع روستاهای گردشگری و توریست‌پذیر، آموزش و راهنمایی گردشگران و ضرورت حفظ محیط زیست برای انتقال به آیندگان از جمله اقدامات این ویژه برنامه یک روزه بود.
در این برنامه با توجه به ایجاد چهره نازیبا و انباشت زباله‌های ناشی از تفریح گردشگران در مسیر روستای شیوند به سمت آبشار این منطقه، افراد حاضر در این نشست با همکاری گردشگران اقدام به پاکسازی محل از زباله‌ها کردند.