برگزاری نشست هم اندیشی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با نمایندگان سازمان هاي مردم نهاد زیست محیطی استان خوزستان

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان ، روز دوشنبه اول آذر ماه نشست هم اندیشی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان با نمایندگان  سازمان هاي مردم نهاد زیست محیطی استان  در محل سالن جلسات اداره کل حفاظت محیط زیست در اهواز برگزار شد.
در این نشست که جمعی از مدیران سازمانهای مردم نهاد و فعالان عرصه محیط زیست خوزستان حضور داشتند، سوالات و پیشنهادات خود در راستای حفاظت از محیط زیست و مشکلات تالاب های استان ، موضوع حق آبه های زیست محیطی،انجام پروژه ها بدون در نظرگرفتن ملاحظات زیست محیطی، آلودگی های صنعتی ،حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری ، بحث کنترل شکار و صید ، حمایت و تجهیزات محیط بانان ، تقویت اداره واحدهای تابعه،همکاری با آموزش و پرورش توسط آموزش همگانی و مشکلات پسماند و سایر موارد زیست محیطی بیان نمودند.
در این نشست که داوودی مسئول سازمان های مردم نهاد استان نیز حضور داشت ، در سخنان خود خواستار توجه فعالان محیط زیست به آگاهی از قوانین و دستورالعمل های محیط زیست شد تا با شناخت بهتری بتوانند در عرصه محیط زیست فعالیت نمایند .
داوودی افزود: طرح مشکل بدون  ارائه راهکارهای مناسب نمی تواند کمکی به محیط زیست کند . 
در  ادامه مژگان سخایی رییس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان نیز گزارشی از اقدامات آموزشی و چاپ کتاب های کمک آموزشی برای گروه سنی مختلف ارائه نمود .
در بخش پایانی محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز به سوالات مطرح شده پاسخ داد و اعلام نمود: این اداره کل آمادگی دارد تا در  زمینه آموزش های زیست محیطی با سازمان های مردم نهاد همکاری داشته باشد. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کمبود نیروی انسانی در حوزه حفاظت از محیط زیست استان اشاره نمود و گفت: تمام تلاش مجموعه محیط زیست استان این است تا بتواند پایش مستمری در مناطق در جهت پیشگیری از شکار و صید و تخریب داشته باشد و از فعالان خواست تا با اطلاع رسانی به محیط زیست یاری نمایند.
وی در پاسخ سوال فعالان محیط زیست درخصوص پیگیری و رسیدگی ویژه به تخلفات زیست محیطی گفت: در حال حاضر یکی از شعب دادگاه پیگیر پرونده های قضایی هست که یک اقدام ارزشمند است.
وی درخصوص ساخت سازه نگهداری آب در تالاب بامدژ نیز گفت: تا پایان سال ، فاز اول این پروژه ساخته خواهد شد.
اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع حق آبه تالاب های استان اشاره نمود و گفت : سازمان حفاظت محیط زیست میزان نیاز آبی تمام تالاب‌ها استان را در سه شرایط کم آبی ، نرمال و تر سالی مشخص نموده و به وزارت نیرو ابلاغ شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان درخصوص موضوع شکار  حیات وحش گفت:  در این رابطه در کل کشور ضعف هایی وجود دارد و کسی نمی تواند منکر آن شود و ما باید در کنار برنامه های پیشگیرانه ، به آموزش و فرهنگ سازی برای صیادان توجه داشته باشیم.
او از اقدامات صنایع در راستای حفاظت از محیط زیست به برخی اقدامات در راستای کاهش آلودگی ها اشاره کرد و گفت: در حوزه نفت شاهد اقداماتی در جمع آوری فلرها و در حوزه پساب های صنعتی شاهد احداث و بهره برداری از تصفیه خانه های صنعتی هستیم.

اشرفی در بخش پایانی سخنان خود  به تعهدات سایر دستگاه ها نسبت به حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و از فعالان محیط زیست خواست علاوه بر سازمان حفاظت محیط زیست از آنها هم مطالبه گری شود .