کودک دوستدار محیط زیست مورد تقدیر قرار گرفت

 
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور در خانه آریو قاسمی کودکی که در پارک پسماندها را جمع آوری می کرد، مورد تقدیر قرار داد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان- در پی انتشار کلیپی از  کودکی دوساله که در یکی از پارک های شهر اهواز  اقدام به جمع آوری پسماندهای شهری نموده بود و این تصاویر در فضای مجازی بازتاب داشت، مدیرکل حفاظت محیط زیست با حضور در منزل این کودک از او و خانواده‌اش تقدیر  کرد.
محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با حضور در منزل آریو قاسمی کودکی ۲ ساله بیان داشت: حرکت خوب این کودک عزیز نشان داد  که در خانواده این عزیز   آموزش صورت گرفته  و پدر و مادر این کودک به او  یاد داده اند که باید از  محیط زندگی بهتر مراقبت کرد و  این  نوع تربیت به کودک منتقل شده و بازخورد این آموزش اتفاقی بود که شاید کمتر توسط کودکان در این سن انجام می‌شود و آن هم  جمع آوری زباله ها در محیط شهری بود.
وی ادامه داد : این اتفاق از منظر آموزش و فرهنگ سازی برای ما به عنوان سازمان حفاظت محیط زیست که ناظر در مدیریت پسماند شهری هستیم قابل تقدیر بود، به همین منظور، وظیفه خود دانستیم که در جمع صمیمی خانواده این عزیز حضور پیدا کرده و از این کودک و پدر و مادر ایشان تقدیر نماییم .
اشرفی ادامه داد :  این اتفاق  یک پیام  گویا برای شهرنشینان دارد که نسبت به اصول ، آداب و مراقبت از شهر حساس نیستند، دارد و اینکه همه افراد که در یک محیط شهری زندگی می کنیم باید به عنوان یک شهروند به آداب و مقررات شهر اهمیت داده و آن را به خوبی رعایت کنیم. 
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از خانواده‌ها خصوصاً پدران و مادران درخواست کرد که به موضوع آموزش خصوصا آموزش‌های زیست محیطی ، از بدو تولد تا زمانی که فرزند در محیط تربیتی خانواده هستند توجه داشته باشند و مسائل مربوط به زندگی شهروندی از جمله موضوع رعایت مدیریت پسماندها در محیط زندگی را آموزش دهند تا با این کار بتوانیم یک شهر خوب ، سالم و پاکیزه داشته باشیم .
لازم بذکر است ، در این دیدار پدر و مادر این کودک از چگونگی رفتار خود و نحوه آموزش با فرزند خود  در زمینه حفاظت از محیط زیست صحبت کردند. 
پدر آریو نیز از مسئولان شهری درخواست نمود تا در زمینه نظافت شهری توجه ویژه به سطل های جمع آوری پسماندها در پارک‌ها و محیط‌های شهری وجود داشته باشند.
 در این مراسم  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اهدای هدیه به این کودک و خانواده ایشان از آنها تقدیر نمود.