گرامیداشت روز جهانی زمین پاک در شهرستان لالی

به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان، مهدی زمانپور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لالی ، برنامه پاکسازی محوطه پارک لاله به مناسبت روز جهانی و هفته زمین پاک با شعار "سرمایه گذاری در زمین با کاهش پلاستیک" با حضور بسیجیان جهادی پایگاه شهید قاسم خدادادی اجرا شد.
وی افزود: در این اقدام تحسین برانگیز نیروهای جهادی پایگاه شهید قاسم خدادادی ضمن فرهنگ سازی در جهت حفظ محیط زیست و رعایت بهداشت محیط اقدام به جمع آوری زباله های رها شده در پارک لاله این شهرستان نمودند.
زمانپور بیان کرد: رها سازی پسماندها در گذرگاه ها و معابر شهری باعث پدید آمدن مناظری ناخوشایند در شهر می شود ، به طوریکه چشم هر بیننده ای را آزار می دهد و برای بستر سازی و اشاعه فرهنگ حفظ و حراست از هوای پاک در کشور باید شرایطی را برای شهروندان فراهم بیاوریم تا با اطلاع رسانی به موقع زمینه مشارکت فعال آنان میسر شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست لالی ضمن قدردانی از این حرکت خودجوش خاطر نشان کرد : حفظ پاکیزگی زمین بعنوان زیستگاه و سکونتگاه انسانی و سایر موجودات امری اجتناب ناپذیر بوده و همچنین برابر با اصل ۵۰ قانون اساسی حفظ محیط زیست وظیفه کلیه آحاد جامعه می باشد.