مسئولیت های اجتماعی صنعت در حوزه محیط زیست باید افزایش یابد

 
 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، در بازدید از طرح های زیست محیطی شرکت کشت و صنعت کارون، بر حمایت صنعت از گونه های با ارزش حیات وحش استان تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، روز شنبه اول مردادماه مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از طرح‌ها و پروژه‌های زیست‌محیطی شرکت کشت و صنعت کارون بازدید کرد.
در جریان این بازدید محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، با تاکید بر گسترش فعالیت های زیست محیطی در راستای کاهش آلودگی در صنعت گفت باید برنامه های اجتماعی در صنعت در حمایت از گونه های با ارزش حیات وحش استان توسعه یابد.
 وی ادامه داد خوشبختانه در استان خوزستان با وجود تنوع زیستی بالا بسیاری از گونه های ارزشمند وجود دارد که با حمایت  صنایع می توانیم گامهای موثری در احیاء آنها در طبیعت خوزستان برداریم.

 اشرفی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برداشت سبز از مزارع نیشکر اشاره کرد و گفت انتظار داریم که هرساله سطح برداشت سبز افزایش یابد و از آتش زدن مزارع جلوگیری شود.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تولید انرژی از  باگاس گفت این روش در راستای تولید انرژی موثر بوده و می‌تواند بخشی از انرژی مورد نیاز را تامین کند.
وی  یکی از برنامه‌های مهم در حوزه  کاهش مصرف آب را  باز چرخوانی  آن  دانست  و گفت با این روش  می توان  نهایت استفاده را از آب برد و با  توجه به شرایط خشکسالی  سطح مطلوبی از تولید را حفظ کرد و  از آب کمتری هم استفاده  شود .

 در جریان این بازدید میرزاپور مدیرعامل کشت و صنعت کارون ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست در این مجموعه گفت ما در تلاش هستیم تا به عنوان بخش دیگر از مسئولیت های اجتماعی و حفاظت از محیط زیست در احیای و نگهداری گونه های با ارزش حیات وحش استان مشارکت داشته باشیم و در این راستا  آماده ایم  با هدایت مجموعه محیط زیست استان حامی گونه های با ارزش حیات وحش منطقه باشیم.