همزمان با دهه محرم در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، توصیه های محیط زیستی در تکایا و موکب های آبادان توزیع شد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، اداره حفاظت محیط زیست آبادان با حضور در تکایا و موکب ها با توزیع تراکت نسبت به فرهنگ سازی برای مدیریت پسماندها در این ایام در کوچه وخیابان ها ومحل تکایا اقدام نمود که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد .
علي فتحي نيا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: باید تلاش کنیم در این ایام کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنیم. طی چند سال اخیر تلاش کرده‌ایم با هیئت‌های مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای مسئول در برگزاری مراسم محرم دیدارهایی را برگزار و موارد و موضوعات محیط زیستی را مطرح کنیم.
وی ادامه داد: اولین توصیه ما در خصوص صرفه جویی در مصرف آب و دومین توصیه مهم ما مدیریت پسماندها است. هیئت‌های مذهبی و عموم مردمی که می‌خواهند در این ایام غذای نذری توزیع نمایند تا جای ممکن از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی استفاده نکنند ، چرا که این ظروف به طبیعت آسیب بسیار جدی وارد می‌کند. در گذشته توزیع و صرف غذا در ظروف فلزی انجام میشد، در حال حاضر نیز باید تلاش کنیم از همان روش‌ها استفاده شود.در برخی از مناطق مردم از چوب و آتش برای طبخ غذا استفاده و یا آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند که از مسئولان هیئت‌ها خواسته شده از این امور پرهیز شود.
فتحی نیا تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی نیز بر حفظ و نگهداری از نعمت‌های الهی مثل آب، خاک، درختان و ... تأکید شده است، پس فعالیت‌های ما نباید آسیبی به طبیعت وارد کند. از سوی دیگر به حفظ پاکیزگی و نظافت در اسلام بسیار تأکید شده است، همچنین تأکید اسلام بر جلوگیری از اسراف و حیف و میل است.
وی اظهار امیدواری کرد بحث توجه به مسائل زیست محیطی و بهداشت هم به سرفصل دغدغه‌های هیئت‌های مذهبی و مردم شرکت کننده در مراسم اضافه شود.