صیادانی که 310 قطعه گنجشک مازاد بر پروانه صید نموده بودند در شوشتر دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان_ دو نفر صیاد دارای پروانه که 310 قطعه گنجشک مازاد بر پروانه خود صید نموده بودند با هوشیاری مأموران یگان حفاظت محیط زیست شوشتر دستگیر شدند.

بهروز نجاتي، رئيس اداره حفاظت محيط زيست شوشتر، با بيان اين خبر افزود: درطی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست شوشتر در حوالی روستای دیلم دو صیاد دارای پروانه صید گنجشک که مازاد بر میزان مندرج در پروانه اقدام به صید نموده و صید غیرمجاز خود را در زیر صندلی خودرو اختفا نموده بودند با هوشیاری مأمورین این اداره شناسایی و دستگیر شدند .

وی گفت : براساس پروانه صید گنجشک هریک از این صیادان مجاز به صید 90 قطعه گنجشک در روز بودند ولی این صیادان با تخلف ، زیاده خواهی و سوء استفاده از پروانه صید خود علاوه بر 180 قطعه ی مجاز در مجموع تعداد 490 قطعه یعنی 310 قطعه مازاد نیز صید نموده و جهت فریب مأمورین میزان مازاد آنها را در زیر صندلی خودرو مخفی نموده بودند.

وی ادامه داد : از این متخلفان علاوه بر لاشه های مازاد بر پروانه ، دو رشته تور پرنده گیری نیز کشف و ضبط و متخلفان براساس بند ب ماده 10 قانون شکار و صید جهت رسیدگی به تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند .