توزیع آب در بخش های خشک تالاب شادگان

 مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان :با اجرای پروژه احیای تالاب بین‌المللی شادگان حد فاصل جاده اهواز به آبادان تا نهر مارد بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی تالاب بین المللی شادگان آبدار می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان - روز چهارشنبه ۲۵ آبان ماه ، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بهمراه مجری طرح و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست از روند آبگیری بخش از تالاب بین‌المللی شادگان در مجاورت روستای سلمانه بازدید کرد.
محمد جواد اشرفی در جریان این بازدید گفت : به منظور احیای بخش های خشک تالاب و رساندن آب به زمین هایی که مدت ها بعلت وجود موانع طبیعی و دست ساز آبگیری نشده بود ، پروژه ها و برنامه مختلفی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در جریان است که یکی از این پروژه ها ؛ احیای بخش از تالاب بین‌المللی شادگان حد فاصل جاده اهواز به آبادان تا نهر مارد در مجاورت روستای سلمانه می باشد که احداث یک سازه بتنی در بخش شرقی تالاب در جاده اهواز به آبادان با مساحت ۵۰۰ هکتار مجدداً آبگیری و احیا خواهد شد.
وی ادامه داد: این پروژه در کنار پروژه آبرسانی از رودخانه کارون به تالاب بین المللی شادگان و پروژه نگهداشت بیشتر آب در تالاب در مسیر آبادان به ماهشهر ، از برنامه ها و اقدامات مهم جهت احیای تالاب بین‌المللی شادگان می باشد.